söndag 14 december 2008

idag är måndag har tid på amv


----------------------------------------------------------------


idag ´ska till arbetsförmedlingen har tid hos amv ska träffa två personer på amv en som heter kerstin och andra heter Rune vi ska diskutera om ett jobb till mig och min framtid.



idag det är svårt att man få ett jobb med denna nya regeringen med denna nya regler som är hårt mot utländska folket.


mvh samuel 15-12-2008


---------------------------------------------------------------------------


då ska berätta en konstig sak.Jag har varit på arbetsförmedlingen och träffade två personer vi diskuterade om ett jobb, men ´hon har frågat vilket jobb kan och har erfarenhet om då jag har svarat det att jag kan om psykoanalytiker, journalistiken , ekonomi politik och datorer jag är bra på datorer också sen hon frågade mig vad jag gör på min fritids då svarade jag så jag bloggar och har blogger på 12 olika språket, hon väntade lite och sen sa tycker du är det bra att blogga?jag svarad ja det tycker jag, hon svarade så ja du tycker det är bra att du blogga, men andra tycker inte om att du skulle blogga vi har frihet här, men ..... hon sa inte mer. sen andra personer också sa att jag retar folk och politikerna annars du kan blogga vad som hellst, men inte reta mot någon av oss det sa hon.men jag tycker att man för inte censorera något skulle alltid avslöjas för att inte skulle hända mer det som har hänt för ut även jag kan beskriva mina fel det är bra och andra kan lära sig eller jag själv även kan lära mig och för ändra mig på bästa sätt om jag skulle skriva varje dag om mina saker och vad jag gör och det betyder du kan hålla tyst vi ryktar mot dig och folk tro på oss om du har webblogg så folk kan inte tro oss ska lägga upp lite som är viktigt för alla . mvh samuel
-----------------------------------------------------
det här handlar om en person som brukar snacka skit bakom i ryggen mot sin före tjej
Jag ska säga en sak, det är viktigt att man veta om, tro aldrig på rykte, jag menar personliga rykte, när någon skulle rykta mot en annan människa tro aldrig på sådana människor, om någon har kommit fram till dig och snackat skit bakom i ryggen mot en annan människa tro aldrig, i första hand om du kan gå och träffa den personen som andra snackade skit om, så där du kan veta om allt, att man får inte tro på rykte det är sjukt att man tro på sådana sjuka rykteDet är bara feghets människor som snacka skit mot en annan bakom i ryggen, den som brukar göra så och snacka skit mot en annan är inte en normal människa ni ska veta om det. De som brukar snacka bakom i ryggen mot en annan är sjuka ni måste veta om det. Att fördöma andraDetta handlar om min hälsa:När jag förminskar eller fördömer en annan människa,ett barn eller en växen, så skadar jag mig själv.Jag försvagas av att fördöma andra. Tappar själv lust ochhumör. Mår illa. Min immunkapacitet blir lägre.( Att det är så går att bevisa ända ner på de vita blodkropparnas nivå.)När jag har förminskande och fördömande tankar om en annanmänniska blir jag på olika sätt ofri. Jag får svårare att visa mighelt öppen mot den människa ( patienten, kunden, eleven....)Jag får svårare att härligt och varmt se den människan in i ögonen.Det bästa av mig lyser inte längre lika självklart mot den människa.Jag börjar undvika honom eller henne.En " distansering" börjar. Jag mår dåligt och jag får skuldkänslor. Jag känner innerst inne att jag är skild från det bästa i mig.Jag och den andra människan kommer aldrig " i dans med varandra". Jag säger inte att detta är lätt.Jag säger inte att jag själv klarar att leva utan att klandraoch skuldbelägga andra människor.Men vad jag säger är: Det har blivit sant för mig, att när jag fördömer andra människor så skadar och försvagar jag mig själv.Jag mår aldrig själv bra då.En människa som har föraktfulla tankar om en annan människa ärju inte lycklig. Det vet alla.Alla människor får negativa och fördömande tankar om andramänniskor är sjuka behöver träffa en psykolog man för att må bli bättre.Det får vi alla blir mot de som pekar på andra människa eller fördömer andramänniskor. Frågan är hur jag reflekterar över dessa mina tankar.Så om du hamnar i anklagelse och fördömanden mot en annan människa-Ta upp bilden ovan i huvudet:När man " pekar fingrar " och fördömer, anklagar och lägger utskuld, glömmer man lätt att tre fingrar pekar bakåt – mot en själv.
mhv SAMUEL
-------------------------------------------------------------------------------------------------





Comhem avryter varje dag också telia avbryter varje dag nu ska berätta en sak och det är internet problem i område som jag bor det finns många beklagar comhem och telia därför att de brukar avryta varje dag från klockan :01 fram till klockan 08:30 nästa dag det gör varje dag igår kväll en vän till mig har ringt till mig och berättat att hennes bredband fungerar inte så gick jag till henne och tittat upp det var bredbands fel , men hon har sagt att det avbryter varje dag från klockan 00:00 fram till klockan 08:30 ibland återkommer klockan 11:30 det sa hon, hon är arbetslös och brukar surfa så länge och prata med sina släktingar i andra länder, men vi terror att det kan va kommunen som avbryter signalen som övervakar invånarnas internet då när de skulle gå och lägga sig så avbryter signalen för bättre kontroll hon har ringt igen och berättat att comhem har avbröt från klockan 00:00 fram till idag klockan 11:30 kom tillbaka .mvh samuel 16-12-2008
Hej på er alla trevliga människor som brukar besöka min blogg GOD JUL och gott nytt år på er alla ,.... hoppas att nästa år bli ett fint år och alla leva i fred utan terror och psykiskt tortyr.


mvh samuel..



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar